Elsőként a The Sun című brit napilap számolt be arról, hogy gigantikus szponzorációs szerződés aláírására készül a Manchester United labdarúgócsapata. Jelenleg a Chevrolet logója díszeleg a Vörös Ördögök mezének elején, és 2014 óta mindezért évi 64 millió Eurót kaszírozott a Premier League óriása. Azonban nagyon úgy tűnik, hogy en ennél is klasszisokkal előnyösebb megállapodás jöhet tető alá hamarosa.
A kínai elektronikai cég, a Haier úgy fest, nagy fantáziát lát a MU-ban, a hírek szerint ugyanis a 2020/21-es szezontól kezdve, évi 82 millió euróért cserébe kerülhet oda a csapat mezének elejére. Persze ismerve a nemzetközi topfutballban repkedő pénzeket, sokat talán erre is csak legyintenének egyet, azonban kár lenne ennyivel elintézni a dolgot. Ha ugyanis összejön az üzlet, akkor ez lesz minden idők legnagyobb összegű mezszponzori támogatása.
A MU most sem áll rosszul az idevágó „világranglistán”, hiszen a Chevrolet támogatásával csupán egyetlen klub/szponzor duó vetekedni. A Real Madrid ugyanis 70 milliót kap évente a Fly Emiratestől. A képzeletbeli dobogó harmadik fokán a Barcelona és a Rakuten kapcsolata áll, 55 millióval.
De érdemes egy kicsit körbenézni országonként is, hogy lássuk, mi a helyzet szerte Európában a mezszponzorációs pénzekkel. Azzal nem mondunk újat, hogy a Spanyolországban igazából a Real–Barca kettőssel senki más nem tudja felvenni a lépést, Angliában azonban már más a helyzet. Igaz ugyan, hogy a szigetországban legjövedelmezőbb szponzori szerződéssel rendelkező MU kiemelkedik a többiek közül, utána azonban csak úgy röpködnek a 40 milliós szponzorációk. Ott van például a másik manchesteri csapat, a City, amely az Etihadtól 46 millió eurót kap egy évre, de a Chelsea (Yokohama), Liverpool (Standard Chartered), Arsenal (Fly Emirates) trió, amely egyenként is kerek 40 milliót tehet zsebre.
A Bundesligában már egy fokkal visszafogottabb a felhozatal, hiszen a Bayern München a maga 35 milliós, Telekomos szerződésével toronymagasan első ebben a kategóriában. A Wolfsburg nagyjából 25 milliót kap évente a VW-től, míg a Schalke a 22 milliót érő Gazpromos támogatásával a lista harmadik helyére fér oda.
Olaszország ebből a szempontból kilóg a sorból, hiszen a Serie A csapati közül semelyik sem éri el az évi 20 millió eurós mezszponzori támogatást sem. Azon nem kell csodálkozni, hogy a Juventus (JEEP – 17 millió), a Milan (Emirates – 14 millió), a Roma (Qatar – 14 millió) és az Inter (Pirelli – 10,5 millió) követi egymást a listán, csakhogy az első helyen így sem a Juve áll! Igen, a Serie A legtöbb pénzt kaszirozó csapat ilyen szempontból nem más, mint a Sassuolo, amely 18 milliót kap évente a Mapei-től.
Száz szónak is egy a vége, ha a MU-nk sikerül megegyeznie a Haierrel, akkor hamarosan A Vörös Ördögöké lesz a történelem legjövedelmezőbb mezszponzori megállapodása!
A legtöbbet hozó mezszponzori szerződések
1. |
Real Madrid |
Fly Emirates |
70 millió |
2. |
Manchester United |
Chevrolet |
64 millió |
3. |
Barcelona |
Rakuten |
55 millió |
4. |
Manchester City |
Etihad |
46 millió |
5. |
Arsenal |
Fly Emirates |
40 millió |
|
Chelsea |
Yokohama |
40 millió |
|
Liverpool |
Standard Chartered |
40 millió |
8. |
Bayern München |
Deutsche Telekom |
35 millió |